Nvidia ve MediaTek, G-Sync teknolojisi için yenilikçi bir ortaklık kurdu. Bu iş birliği, oyun deneyimini iyileştirecek yeni çözümler sunarak, hem oyuncular hem de geliştiriciler için heyecan verici fırsatlar yaratıyor.
Nvidia, G-Sync teknolojisini daha geniş bir ekran yelpazesine entegre etmek için mühim bir adım atıyor. Şirket, MediaTek ile yapmış olduğu stratejik ortaklık yardımıyla, G-Sync özelliklerini hususi bir donanım modülüne gerek kalmadan sunmayı hedefliyor. Bu yenilik, Nvidia’nın mevcut ve gelecekteki G-Sync teknolojilerini MediaTek’in ekran ölçekleyicilerine entegre ederek daha çok oyuncuya ulaşmayı amaçlıyor.
G-Sync, ilk olarak 2013 senesinde ekran tazeleme oranlarını GPU ile senkronize etmek, ekran yırtılmalarını önlemek ve gecikmeyi azaltmak amacıyla piyasaya sürüldü. Sadece, bu değişen teknolojinin uygulanabilmesi için üreticilerin monitörlerinde hususi bir donanım modülüne yer vermesi gerekiyordu. 2019 senesinde Nvidia, FreeSync teknolojisini kullanan monitörlere destek elde eden G-Sync Compatible hususi durumunu tanıtarak mühim bir gelişme kaydetti. Sadece, bu uyumlu monitörlerin bir çok, Nvidia’nın düşük gecikmeli HDR, sistem gecikmesini ölçen Reflex Analyzer ve ultra düşük hareket bulanıklığı desteği şeklinde tüm G-Sync özelliklerini içermiyordu.
Nvidia’nın MediaTek ile gerçekleştirdiği ortaklaşa iş, G-Sync teknolojisinin tam kapsamlı özelliklerini fazlaca daha çok monitörde kullanılabilir hale getirecek. Bu ortaklığın ilk ürünleri içinde aşağıdaki modeller içeriyor:
Bu monitörler, 360Hz tazeleme hızı, 1440p çözünürlük ve HDR yardımı ile dikkat çekiyor. Ek olarak, Nvidia’nın en yeni teknolojisi olan hareket bulanıklığını ve gölgelenmeyi azaltan G-Sync Pulsar desteğine de sahipler. Bu gelişmeler, oyuncular için daha akıcı ve kaliteli bir oyun deneyimi sunmayı vaat ediyor.